Diskuzní fórum
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Objektivní posouzení
(1 prohlíží) (1) Host
Ostatní problémy kolem péče o děti po rozchodu...
  • Strana:
  • 1

TÉMA: Objektivní posouzení

Objektivní posouzení 5 roků, 5 měsíců #896

  • liam
Před rokem byly naše děti (9 a 11) svěřeny do střídavé péče rodičů, na základě Dohody o střídavé péči. V současné době žádám o úpravu výchovy a výživiy dětí, protože si dcera přeje být u mě a u syna byla zjištěna porucha ADHD, kdy střídavá péče je stresovým faktorem a znemožňuje tak adekvátní výchovu, která by usměrnila potíže spojené s touto poruchou. Syn sám sice projevil v říjnu/listopadu přání, bydlet jen u mě (bez udání negativních názorů), ale před dvěma měsíci o tomto přání řekl svému otci a náhle přání změnil. Před pololetím si mě zavolala synova třídní učitelka, se kterou aktivně komunikuji kvůli synovým potížím. Žádala po mně, abych do konce šk. roku vyřešila formu péče, protože vidí, že synovy obtíže se nelepší, jeho výkony jsou velmi omezené a další ročník bude zvládat jen s velkýma obtížema a obává se, že nával dalšího učiva neunese. Byl u ní i otec dětí a tomu řekla totéž, jako mně. Ten trval na zachování střídavé péče, proto učitelka doporučila, aby měl syn alespoň podobný režim jak u jednoho, tak u druhého rodiče. Tato třídní učitelka i ředitelka hudební školy, kam děti chodí, měly k otcově přípravě nejednou připomínky. Byla jsem tuto situaci řešit na OSPOD, paní magistra si otce pozvala na schůzku, kam jsem měla přijít i já a společně jsme měli dohodnout "na zkoušku", že by děti byly jen u mě a otce navštěvovaly. K dohodě nedošlo. Já jsem jen předložila zprávu lékaře metodické pokyny pro práci s dětma s poruchou ADHD a tlumočila názory učitelky i lékařů. Otec se začal bránit házením špíny a snižováním mé osoby. Na některé výroky jsem zareagovala, pak jsem usoudila, že tonemá význam. Paní magistra byla zahlcena a nejspíš proto došlo k odklonu od podstatných věcí. Navrhla, abychom navštěvovali poradnu, kde bychom posílili naše komunikační schopnosti. Neodmítla jsem, ale podotkla jsem, že to nebude mít žádný efekt, protože jsme už při rozvodu navštěvovali manželskou poradnu, kde na komunikaci byl kladen důraz a k žádným dohodá, ani neemotivní komunikaci jsme nedospěli. Poslala jsem k soudu Návrh na úpravu výchovy a výživy dětí a čekám. Jenže jak čekám, tak mě přepadá tíseň, jestli je to tak správně. Srdce mi říká, že pro děti dělám dobře. Podpořili mě i v ped. psych. poradně i synův neurolog i ředitelka hudební školy i synova třídní učitelka..... ale bojím se, po přečtení některých diskusních portálů, že nebudu mít úspěch a své děti tím vystavuju jen dalším zátěžím. Proto bych chtěla poprosit o nestranný názor na tuto věc. Děkuji

Re:Objektivní posouzení 5 roků, 5 měsíců #897

  • Zuza
liam napsal:
Před rokem byly naše děti (9 a 11) svěřeny do střídavé péče rodičů, na základě Dohody o střídavé péči. V současné době žádám o úpravu výchovy a výživiy dětí, protože si dcera přeje být u mě a u syna byla zjištěna porucha ADHD, kdy střídavá péče je stresovým faktorem a znemožňuje tak adekvátní výchovu, která by usměrnila potíže spojené s touto poruchou. Syn sám sice projevil v říjnu/listopadu přání, bydlet jen u mě (bez udání negativních názorů), ale před dvěma měsíci o tomto přání řekl svému otci a náhle přání změnil. Před pololetím si mě zavolala synova třídní učitelka, se kterou aktivně komunikuji kvůli synovým potížím. Žádala po mně, abych do konce šk. roku vyřešila formu péče, protože vidí, že synovy obtíže se nelepší, jeho výkony jsou velmi omezené a další ročník bude zvládat jen s velkýma obtížema a obává se, že nával dalšího učiva neunese. Byl u ní i otec dětí a tomu řekla totéž, jako mně. Ten trval na zachování střídavé péče, proto učitelka doporučila, aby měl syn alespoň podobný režim jak u jednoho, tak u druhého rodiče. Tato třídní učitelka i ředitelka hudební školy, kam děti chodí, měly k otcově přípravě nejednou připomínky. Byla jsem tuto situaci řešit na OSPOD, paní magistra si otce pozvala na schůzku, kam jsem měla přijít i já a společně jsme měli dohodnout "na zkoušku", že by děti byly jen u mě a otce navštěvovaly. K dohodě nedošlo. Já jsem jen předložila zprávu lékaře metodické pokyny pro práci s dětma s poruchou ADHD a tlumočila názory učitelky i lékařů. Otec se začal bránit házením špíny a snižováním mé osoby. Na některé výroky jsem zareagovala, pak jsem usoudila, že tonemá význam. Paní magistra byla zahlcena a nejspíš proto došlo k odklonu od podstatných věcí. Navrhla, abychom navštěvovali poradnu, kde bychom posílili naše komunikační schopnosti. Neodmítla jsem, ale podotkla jsem, že to nebude mít žádný efekt, protože jsme už při rozvodu navštěvovali manželskou poradnu, kde na komunikaci byl kladen důraz a k žádným dohodá, ani neemotivní komunikaci jsme nedospěli. Poslala jsem k soudu Návrh na úpravu výchovy a výživy dětí a čekám. Jenže jak čekám, tak mě přepadá tíseň, jestli je to tak správně. Srdce mi říká, že pro děti dělám dobře. Podpořili mě i v ped. psych. poradně i synův neurolog i ředitelka hudební školy i synova třídní učitelka..... ale bojím se, po přečtení některých diskusních portálů, že nebudu mít úspěch a své děti tím vystavuju jen dalším zátěžím. Proto bych chtěla poprosit o nestranný názor na tuto věc. Děkuji

Vážená paní, chápu Vaše obavy, co se týče zátěže pro Vaše děti, každá změna je pro Děti s ADHD velikou zátěží.Tyto děti potřebují mít pevný jednotný režim a pocit bezpečí a klidu. SP pro ně není určitě vhodná! Pokud Vaše děti vyslovily přání jednoho místa (domova) pak by měly být respektovány (jsou již ve věku kdy mají vlastní názor). Tady jde přeci o děti a ne o dospělé. Musíte počítat s nesouhlasnou reakci druhé strany. Tady je dobré si připomenout Šlamounovu moudrost, kdo je tím lepším rodičem. Tedy cesta nebude lehká, ale děláte to jen pro své děti, konec konců nebyla jste to vy, která SP bránila na záčátku byla dohoda o SP tedy jste věřila v dobrou věc, bohužel to byla dohoda mezi dospělími a ne mezi dospělími a dětmi. A ta dobrá věc se ukázala jako tou méně dobrou a tady už na scénu vstupují ti hlavní aktéři- DĚTI.
  • Strana:
  • 1
Moderátoři: admin, editor
Čas pro vytvoření stránky: 0.48 sekund