Diskuzní fórum
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Článek - Který typ porozvodové péče zvolit při kon
(1 prohlíží) (1) Host
Ostatní problémy kolem péče o děti po rozchodu...
  • Strana:
  • 1

TÉMA: Článek - Který typ porozvodové péče zvolit při kon

Článek - Který typ porozvodové péče zvolit při kon 2 roků, 9 měsíců #2039

  • Jenda
  • NEPŘIPOJEN
  • Příspěvky: 1
Přečetl jsem si tento článek a rád bych se zde vyjádřil k jeho obsahu. Myslím, že stěžejním problémem podobných názorů je nepochopení funkce rodiče. Právem a povinností rodičů je děti vychovávat a ne se o ně starat. Život dítěte nekončí ve chvíli, kdy dospěje, ale teprve v té chvíli pro ně "reálný život" začíná. To do jaké míry budou děti na samostatný život připraveny a jak v něm budou úspěšné závisí na tom, kolik zkušeností jim rodiče dokáží předat.

Je mylné se domnívat, že má smysl dítěti říkat co je správné a co ne, co by se dělat mělo a nemělo. Dítě se ve skutečnosti učí ze zkušeností, z toho co kolem sebe vidí, učí se z chování svého okolí, z toho jak určité situace řeší matka, otec, učitel, soused... A pokud dítě nemá možnost zažít jednání jednoho z rodičů v běžných situacích, pak je de facto ochuzeno o výchovu jednoho z rodičů, který mu nemá možnost předat část toho co dostal on od svých rodičů.

A teď konkrétně k některým bodům článku:

bod E:
Ne nadarmo se říká, že protiklady se přitahují. Příroda nás směruje k tomu, aby novou generaci zakládali co možná nejrozdílnější jedinci. To je podstatou evoluce. To že se oba rodiče chovají rozdílně v určitých situacích, mají jiný žebříček hodnot a lpí na jiných rituálech je přirozené i pro kompletní rodinu a je to to, co dítě obohacuje. Pokud s jedním z rodičů dítě prožívá jen příjemné víkendové aktivity, tak mu to do života nedá vůbec nic. Dítě se tak co do jednání a chování stane jen kopií jednoho z rodičů a kopie nikdy nedosáhne kvalit originálu...

bod F:
Pokud by to bylo tak podstatné pro vývoj dítěte, tak by se měly zakázat internátní školy, kdy děti střídají různá prostředí také. Naučit se přijímat změny je pro budoucí život dítěte důležitější než cokoliv jiného.

bod G:
V popisované situaci by dítě mělo být odebráno oběma rodičům a pokud poštvává jen jeden, tak je volba také jasná.

bod H:
Tohle brát jako kritérium je už dost přes čáru...to záleží na citové vazbě dítěte k danému rodiči a ne na tom, zda o něho pečoval či ne.

bod J:
Opět stejná písnička, dítě rozvíjí rozmanitost a ne stereotyp. Stavět volnočasové aktivity nad výchovu rodičů je dost zvláštní.

bod K:
Mít možnost slyšet probíranou látku od dvou různých učitelů s různými přístupy je dar, který bohužel u nás nikdo neocení. Do školy se chodí ne kvůli prospěchu, ale kvůli vědomostem. Kdo tohle pochopí ten bude úspěšný. Je jedno jestli má dítě na základní škole jedničky nebo čtyřky. Pokud pochopí, že vzdělání potřebuje tak ho nakonec získá...to mohu směle tvrdit ze své praxe na VŠ.

bod L:
Víc hlav víc ví a v medicíně to platí dvojnásob. Nedělejte, prosím, z lékařů pitomce.


Zkrátka, ten, kdo žádá výhradní péči, tak nepochopil, že dítě nemá řídit a ovládat, ale jen dohlídnout na to, aby si při hledání své životní cesty neublížilo dřív než získá vlastní zkušenosti.

Re: Článek - Který typ porozvodové péče zvolit při kon 2 roků, 9 měsíců #2040

  • editor
  • NEPŘIPOJEN
  • Příspěvky: 266
Uvedený článek určitě nemá za úkol stavět např. kroužky dítěte nad výchovu jeho rodiči. Jeho smyslem je ukázat, že v životě dítěte jsou i další věci, na které má právo nebo které jsou v jeho zájmu pro další rozvoj a že jediným smyslem životě dítěte nejsou jen rodiče. Stejně tak dítě se nerozvíjí jen působením rodičů, ale celým svým okolím, sociální skupinou, školou, kolektivem. Když bychom na jednu stranu dali např. ty kroužky a na druhou stranu výchovu rodiči, máte pravdu, zájem výchovy rodičem převáží. Když však na jednu misku vah dáme rodiče a druhou školu, kroužky, lékařskou péči,sociální začlenění, už to tak jednoznačné zdaleka není.
Je třeba chápat rozvoj dítěte jako celek, opačný přístup vede k nezdravému nadřazování jednoho aspektu. Např. právě názor, že výchova rodičem je nade všechno a klidně dítě může proto obětovat vzdělání, zájmy, kamarády, dokonce zdraví, je toho důkazem. Kromě toho, nikdo nebere dítěti rodiče a rodičům dítě. Dítě ale nelze rozpůlit.
Ještě k Vašim připomínkám:

bod E: v kompletní rodině je vždy jedno výchovné prostředí, i když je každý z rodičů jiný. Výchovné způsoby rodičů tvoří jakýsi mix, jedno výchovné prostředí. Navíc, i zde většinou vliv jednoho rodiče převažuje. Úplně něco jiného je, když dítě musí přepínat mezi dvěma světy.

bod F: na internátní školu jezdí dítě do školy, nikoli do druhého domova. Domovem se internátní škola může stát někdy právě při střídavé péči. Něco jiného je přijímat změny a něco jiného je postrádat zázemí. A více co je zajímavé? Že právě lidé, kteří v dětství postrádali zázemí, mají v dospělosti často potíže s přílišnou rigiditou a nejsou schopni se přizpůsobit sebemenší změně.

bod G: máte pravdu. Ale neděje se tak. A pokud se v takové situaci dítě svěří do střídavé péče, jedná se o týrání, kterému všichni jen přihlíží.

bod H: Ale ano, jistě že je to kritérium, i takové věci se v životě mohou stát. "to záleží na citové vazbě dítěte k danému rodiči a ne na tom, zda o něho pečoval či ne." - souhlasím

bod K: Děláte si srandu? Obávám, že tento dar opravdu nikdo neocení, tím méně malé dítě, v našem školském systému, bazírujícím nikoli na vědomostech, ale na nazpaměť se naučených informacích. A na tom, aby byly všechny děti ve třídě vždy na stejné stránce v učebnici.

bod L: víc hlav víc ví - určitě. Ale to by ty hlavy musely mít příležitost spolupracovat a předávat si informace. Ani doktor není jasnovidec.

Tady asi nemá smysl dále polemizovat. Problém je v tom, že zatímco názor prezentovaný Vámi staví na tom, že výchova oběma rodiči je důležitější než cokoliv dalšího, my zastáváme názor, že rodič není modlou a další oblasti dětského života jsou neméně důležité. A protože tady se asi názorově nesejdeme, diskuse by mohla být velmi dlouhá. i tak děkuji za názor.
  • Strana:
  • 1
Moderátoři: admin, editor
Čas pro vytvoření stránky: 0.45 sekund