Diskuzní fórum
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

mám nechat dítě u matky?
(1 prohlíží) (1) Host
Ostatní problémy kolem péče o děti po rozchodu...

TÉMA: mám nechat dítě u matky?

mám nechat dítě u matky? 5 roků, 3 měsíců #1033

• coajak
Chci se poradit. Jsme s manželkou v rozvodovém řízení, manželka má nový vztah. Podepsali jsme dohodu, že dítě bude v její péči. Nicméně mám pochybnosti, zda jsem udělal dobře, zda bych neměl usilovat o péči střídavou či mou. Co mě k úvahám vede? Dítě mi dává podle nálady, někdy se vymlouvá na nemoci apod. Dále matka trpí (dle psychiatra) histriónskou poruchou osobnosti, vyhrožovala sebevraždou apod., já jsem dle odborníků normální. Manželka mne označuje za násilníka, já to odmítám. Dítě milujeme snad oba. Je to inteligentní a pohledná žena, dle názoru kamarádek i dobrá máma, jen se mi zdá, že si není schopna uvědomit, že různé pomlouvání dítěte škodí především jemu. Taky mě mrzí, že dítě říká, když se loučí se mnou, že za maminkou nechce. Za poslední rok vystřídala s dítětem čtyři bydliště, také nadělala nějaké dluhy, na druhou stranu ale pracuje. Měsíčně přispívám na dítě dle dohody, navíc platím sám společnou hypotéku, ona odmítá. Přítel manželky je fyzicky agresivní, a to i před našim dítětem. Tak nevím, jestli je to pro dítě vhodné, abych jej nechal u ní v péči. Já bych to chtěl udělat tak, aby to bylo co nejlepší pro dítě. Tak co myslíte??

Re: mám nechat dítě u matky? 5 roků, 3 měsíců #1034

• editor
  • NEPŘIPOJEN
Dobrý den, dítě rozvodem většinou přichází o rodinu, na kterou bylo zvyklé a ztrácí pevnou půdu pod nohama. Je pro něj důležité, aby v tak složité situaci nepřišlo ještě i o další jistoty, jistotu domova a zázemí, a ztrátu do té doby hlavní pečující osoby. Záleží také, jak je dítě staré. Udělal jste proto dobře, že jste nechtěl dítěti připravit další potíže a souhlasíte s péčí matky. Vaše dohoda je asi ještě čerstvá a oba hledáte cestu, jak dále budou vaše vztahy vypadat.